Szülést követően is fitten - fitt anya torna

 

Először is engedje meg , hogy szeretettel gratuláljunk a csodálatos babájához!

A várandóság és szülés rengeteg változást idézett elő egész szervezetükben. A regeneráció időbe telik, bizonyára mindannyian szeretnék a lehető legrövidebb idő alatt visszanyerni korábbi alakjukat és jó kondíciójukat.

A várandóság ideje alatt megváltozik az édesanyák egész teste: tartása, a vázizomzata, az ízületek és az azt körülvevő szalagok. Az ízületek lazává válnak, és könnyebben sérülnek és ez a lazaság, megmarad a szoptatás ideje alatt is. Az izmok megnyúlnak, gyengébbé válnak, terhelhetőségük megváltozik. Ezzel együtt jár, hogy teherbírásunk, az állóképességünk csökken és bizony néha fáradékonyabbá válunk. Lényeges a helyes testtartás kialakítása, a megfelelően és jól adagolt terhelés és a kívánatos, jó edzéstechnika megválasztása. Az alkalmazott gyakorlatanyag már a kezdeti lépésektől igazodik az anyukák adott állapotához. A közös tornaprogram elkezdését egy állapotfelmérő vizsgálat előzi meg.

A fokozatosság elvét a figyelem középpontjában tartva, a rendszeresen végzett torna és ésszerű diéta segítségével újra visszanyerhető a várandóság előtti állapotunk.

Ebben nyújt segítséget a zenés fitt anya torna.

Néhány jó tanács:

  • Normál szülést követő 6. héttől, császármetszés után 8-10. hét után, illetve az orvos javaslatát figyelembe véve javasoljuk a tornán való részvételt.
  • Torna előtt szoptassa meg gyermekét vagy fejje le a tejét.
  • Tornázás közben javasoljuk a kényelmes, jó tartást biztosító melltartó alkalmazását.
  • Fontos a kényelmes lábbeli.
  • Torna előtt, alatt és után fogyasszon megfelelő mennyiségű folyadékot.
  • Ne tornázzon üres gyomorral, de teljesen telivel se.
  • Ha túl fáradtnak érzi magát, inkább pihenjen.

 

A Csimborasszó Gyermekközpontban Simonné Pungor Mária gyógytornász közreműködésével érhető el a csoportos torna.

 

Időpont: kedd 9 óra

 

Opcionálisan gyermekfelügyeletet biztosítunk felár ellenében.