TRX edzés

A TRX egy mozaikszó, jelentése teljes testtel végzett ellenállásos edzés (Totalbody Resistance Exercise). A TRX-et Randy Hetrick fejlesztette ki az amerikai haditengerészetnél, egy bárhol könnyen használható és hordozható és mobil edzés eszközként.

A TRX a funkcionális edzés egyik kiváló eszköze, amely a teljes test és az izomláncok edzését teszi lehetővé. Fontos tulajdonsága, hogy nem egy izmot dolgoztat izoláltan, hanem a teljes izomláncot, a különböző mozgásmintákban végig munkára bírva a törzsizmokat. A TRX használatával izomerőt, robbanékonyságot, állóképességet, koordinációt, hajlékonyságot, és a Core izmok stabilitását és erejét is tudjuk fejleszteni.

A TRX-szel végzett edzés lényege és jellemzője, hogy a felhasználó kezét vagy lábát egy felfüggesztési pont tartja, miközben a másik végtagjával a talajon támaszkodik. A gyakorlatot végző személy ellenállásként a saját testsúlyát használja. A gyakorlatok nehézségét és intenzitását a test talajjal bezárt szöge és a stabilitása adja. Ezen tulajdonságok segítségével könnyíthetjük és nehezíthetjük is a gyakorlatokat. A TRX instabilitása révén olyan izmokat is munkára bír, melyeket a hagyományos gyógytorna gyakorlatokkal csak kevésbé tudunk dolgoztatni. A fokozatos dőlésszög beállításával beállítható a kívánt terhelés, valamint figyelembe vesszük az ízületi mozgástartományt is, a gyakorlatok megválasztásánál.

Az intenzitás növelése vagy csökkentése a gyakorlatok változatos elvégzését, és számtalan kombinációját teszi lehetővé. Ezeket a tulajdonságokat kihasználva, alkalmazható bármilyen fittségi szinten, és bármilyen fittségi célhoz, rehabilitációban és sportrehabilitációban is. A tréning megkezdése előtt forduljunk gyógytornász szakemberhez. Fontos hogy a célzott terápiát, vagy fittségi cél elérését, egy átfogó állapotfelmérés előzze meg, mivel az aránytalan nehézségű, vagy helytelenül végzett gyakorlatok, ízületi vagy izom sérülést okozhatnak. A gyógytornászok a prevencióban és a rehabilitációban használják a TRX- et, mivel az eszköz képes nehezíteni vagy könnyíteni a már korábban elsajátított gyógytorna gyakorlatokat.

A Schroth terápiában (gerincferdülés kezelés) az instabilitást kihasználva, kiválóan alkalmazható a TRX. Azoknál a pácienseknél, akik képesek a gerinc aktív nyújtását és a törzs beállított helyzetét megtartani hosszabb ideig, nehezebb gyakorlatokkal tovább fejleszthető a koordináció és a törzsstabilitás. Fontos, hogy a gyakorlatok végzése közben folyamatos korrekcióra van szükség. A TRX tulajdonságai miatt az idegrendszert is állandó inger éri az instabil helyzetben történő gyakoroltatás során.

A TRX tréning jó lehetőség arra, hogy kihozd magadból a legtöbbet, a fittségi céljaidnak megfelelően.

Foglalj időpontot

Időpontot kérek

Ha időpontot szeretnél foglalni, de még további kérdéseid vannak, akkor kattints a fenti ikonra.

Kapcsolat

Ha csak érdeklődni szeretnél, akkor a fenti ikonra kattintva tudod felvenni velünk a kapcsolatot.

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Adatkezelési hozzájárulás